lauantai 3. syyskuuta 2011

Mustan ponchon tunnelmaa


Tällä viikolla työmatkaseurana on kulkenut tämmöinen tummanpuhuva kaveri. Mustasta langasta tulevat yksilöt pitää koukkuilla ennen kuin aamuisin alkaa olla pimeää, koska mustan langan työstäminen hiukankin aamuhämärässä bussissa, vaikkakin valaistussa, on kyllä ihan liian vaativaa puuhaa aamusilmille:)


Tämä malli on kyllä yksi hyvä esimerkki siitä, kuinka paljon silittäminen tai pingottaminen vaikuttaa lopputuloksen ulkonäköön. Yllä oleva kuva on ennen silitysraudan käsittelyä ja hapsuja, tuo ylin valmiina.


Ponchon muoto on sellainen, ettei sitä pingottamalla taitaisi saada mihinkään kuosiin, joten olen aina nuppineuloilla laittanut tämän kohta kohdalta kiinni silityslautaan ja silittänyt kostean rievun läpi. Varsinkin kun tuosta pingottamisesta minulla ei ole edes kokemuksia. Vielä.

Mutta pianpa on:) Olen kerännyt Revontuli-rohkeutta täällä blogimaailmassa jo hyvän aikaa, kun olen tuohon kauniiseen malliin törmännyt vähän siellä ja täällä. Ja nyt olen saanut ensimmäisen omani vihdoin viimein puikoille! Eli pingotusneuvoja kysellään täällä toivon mukaan lähiaikoina:)

5 kommenttia:

  1. Kaunis poncho ja musta on niin ajaton.
    Tulee ihan eri näköinen kun paitaa vaihtaa :))

    VastaaPoista
  2. Pingottaminen tai silittäminen viimeistelevät työn. Upea poncho!

    Revontulihuivi on aika ehlppo pingotettava. Rohkeasti vaan :-)

    VastaaPoista
  3. Kaunis poncho. Minäkään en oo koskaan pingottanut. Oon höyryttäny silitysraudalla parin sentin etäisyydeltä kun ensin olen kiinnittäny nuppineuloilla oikeaan muotoon.

    VastaaPoista
  4. Musta on tosiaan hyvä väri, ajaton ja sopii kaikkien värien kanssa. Tämä on jo kolmas musta tällä mallilla eikä yksikään ole jäänyt omaan vaatekomeroon, mutta eiköhän sekin päivä tule:) Ja juuri noin silitysraudan ja nuppineulojen yhteistyöllä nämä olen viimeistellyt.

    VastaaPoista